FN Blog / Pályázat / Nyertes pályázatok kommunikálása
Nyomtatás Betűméret

Nyertes pályázatok kommunikálása

2007-10-10 12:07:48
Nyilvánosság - mindenkinek mást mond ez a kifejezés. Pályázatok kapcsán pedig a legtöbb esetben szükséges rosszként tekintenek rá, pedig nem szabad félni attól, hogy mások is megtudják - sikeresek vagyunk.

Mikor néhány héttel ezelőtt Máltán jártunk, kezembe akadt egy ottani Sunday Times, és meglepődtem, milyen sok cikk született európai uniós forrásokból megvalósuló fejlesztésekről. A cikkek alapítványok, iskolák, vállalkozások megvalósított és a megvalósítás alatt álló projektjeiről tudósítottak, bemutatva a szervezeteket, kitűzött és elért céljaikat.

Volna mit tanulnunk tőlük. A nyilvánosság biztosításától itthon félnek, mint a tűztől, és mindenki más okból. A cégvezető fél, hogy túl nagy figyelmet kap az APEH-től, a polgármester fél, hogy az ellenzéke politikai haszonszerzéssel vádolja meg, egy non-profit alapítvány elnöke pedig egyszerűen feleslegesen kidobott pénznek tartja, hogy plakátokat készíttessen.

A legújabb pályázati kiírásokban már elvárás, hogy a pályázó vállalja a projekt nyilvánosságának biztosítását. Helyes! Rá kellene már jönni végre, hogy amíg nem beszélünk nyíltan és őszintén arról, honnan jönnek és hova mennek az uniós fejlesztési pénzek, amíg nem átlátható, hogy ki mire, mennyi támogatást kap, addig lesz korrupció, lesz mutyizás és lesz jó nagy adag elégedetlenség.

És ez csak a zavarosban halászók érdeke.


Cimkék: nyilvánosság, pályázat
4 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

Pályázatokról - rózsaszín szemüveg nélkül

Hirdetés

Cooper Consulting
Üzelt és Siker


Keresés

Blogértesítő - Pályázat

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről